A gdyby tak była jedna, uniwersalna zasada która pozwoli Ci strategicznie myśleć o rozwoju firmy? O tym jak budować jej język komunikacji, rozwijać produkty, projektować procesy.
Szukasz takiego rozwiązania? W takim razie właśnie trafiłeś JACKPOT!
Przed Tobą reguła KISS – narzędzie projektowe, które najszybciej sprowadza na ziemię.
Dlaczego warto zapoznać się z zasadą KISS:
Kiss to akronim angielskiego wyrażenia keep it simple, stupid (ang. nie kombinuj, głupcze!). Zasady wydają się być bardzo proste. Zrób wszystko tak prosto, jak to tylko możliwe. Obojętnie jak bardzo skomplikowany jest produkt, który tworzysz czy usługa, którą wykonujesz musisz potrafić opowiadać o nich w prosty sposób.
Tylko szczegółowa i bardzo dogłębna analiza zagadnienia pozwoli nam podjąć decyzję, jak działać.
Czy aby na pewno? W Moreways tworzymy procesy, które pozwalają na szybkie (i tanie) prototypowanie rozwiązań, bo wierzymy, że tylko w taki sposób ze 100% pewnością da się zweryfikować ich skuteczność.
Często to jeden dobry insight pozwala doznać olśnienia i umożliwia wprowadzenie do Twojej firmy innowacji. Naprawdę nie trzeba kombinować – sztuka tkwi w umiejętnym wykorzystaniu zasobów.
Kelly Johnson doszedł kiedyś do wniosku, że tworzenie skomplikowanych w naprawie samolotów, które zreperować można wyłącznie wykorzystując specjalistyczne narzędzia i posiadając specjalistyczną wiedzę jest dla producenta ogromnym kosztem.
Lepiej znaleźć sposób na to, aby najpopularniejsze usterki dało się zniwelować jak najprostszym zestawem narzędzi przez każdego mechanika dostępnego na lotnisku.
Co to oznacza dla Ciebie?
Pamiętaj, że wszystko co robisz powinno być tworzone z myślą o końcowym odbiorcy. Upraszczanie tego, w jaki sposób prezentujesz ofertę (pamiętaj masz tylko 7 sekund), jak wygląda Twoja strona, czy jak przeprowadzona jest usługa sprawi, że ludzie będą z niej chętniej korzystać!
Wiesz, jak ważne w projektowaniu są trendy i sygnały? (Jeśli nie, to już niebawem Ci o tym opowiemy!).
Jeden z najważniejszych i największych trendów na rok 2022 mówi, że
konsumenci intensywnie szukają poczucia kontroli
Rozszerzanie się dezinformacji, która utrudnia przeprowadzanie odpowiednich badań, a także niepewność finansowa sprawiają, że odbiorcy w produktach i usługach szukają przede wszystkim przejrzystości i elastyczności. Chcą mieć pewność, że produkty które wybierają odpowiadają ich indywidualnym potrzebom.
Jak Twoja marka/Twój produkt może odnaleźć się w tej rzeczywistości?
Jasne i proste wiadomości od marek, które są wolne od branżowego żargonu budują w potencjalnych Klientach poczucie zaufania. A od tego momentu już tylko krok dzieli ich od zakupu.
2. UX i webdesign
2. Copywriting
Reasumując, prostota jest kluczową zasadą projektowania.
Im coś jest łatwiejsze do zrozumienia i wykorzystania – tym większe prawdopodobieństwo, że zostanie kupione i wykorzystane.
Tak więc reguła KISS to must have, które należy zastosować w swojej pracy – bez względu na to, czy jesteś projektantem samolotów wojskowych czy producentem lodów.
To kolejny prosty sposób na wdrażanie kultury innowacji w Twojej organizacji. Co więcej, z biznesowego punktu widzenia to niemal doskonałe narzędzie, które pozwoli zredukować koszty prototypowania jak i samej produkcji.
Należy jednak pamiętać, aby nie upraszczać rzeczy w sposób, który zagraża ich funkcjonalności.
Zresztą pamiętaj, kiedy być może największy projektant w historii oferuje Ci taką radę, to prawie na pewno jest to dobra rada.
NIP: 5472228262 Regon: 520537861, Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000934839
© 2024 Moreways | Wszelkie prawa zastrzeżone
30 minutowa darmowa rozmowa, której celem jest poznanie bliżej Ciebie i Twojego biznesu. Konsultacja przeprowadzana jest przez dwóch ekspertów strategicznych. Przeanalizujemy obecną sytuację i określimy skuteczną strategię wzrostu. Z nami spojrzysz na swój biznes z zupełnie innej perspektywy.
Przekonaj się – w końcu nic Cię to nie kosztuje: