Nie kombinuj, głupcze! Reguła KISS

A gdyby tak była jedna, uniwersalna zasada która pozwoli Ci strategicznie myśleć o rozwoju firmy? O tym jak budować jej język komunikacji, rozwijać produkty, projektować procesy.

Szukasz takiego rozwiązania? W takim razie właśnie trafiłeś JACKPOT!

Przed Tobą reguła KISS – narzędzie projektowe, które najszybciej sprowadza na ziemię. 

 

Dlaczego warto zapoznać się z zasadą KISS:

  • jest odpowiedzią na najnowsze trendy (np. wg. raportu Mintel Global Consumer Trends 2022)
  • sprawdzi się nie tylko jako element procesu design thinking ale także w copywritingu, zarządzaniu, employer brandingu, a nawet w nauce!
  • mało kosztowna we wdrożeniu, a przynosi wyśmienite rezultaty!

 

reguła kiss design thinking

 

Na czym polega reguła KISS?

 

Kiss to akronim angielskiego wyrażenia keep it simple, stupid (ang. nie kombinuj, głupcze!). Zasady wydają się być bardzo proste. Zrób wszystko tak prosto, jak to tylko możliwe. Obojętnie jak bardzo skomplikowany jest produkt, który tworzysz czy usługa, którą wykonujesz musisz potrafić opowiadać o nich w prosty sposób.

Tylko szczegółowa i bardzo dogłębna analiza zagadnienia pozwoli nam podjąć decyzję, jak działać.

Czy aby na pewno? W Moreways tworzymy procesy, które pozwalają na szybkie (i tanie) prototypowanie rozwiązań, bo wierzymy, że tylko w taki sposób ze 100% pewnością da się zweryfikować ich skuteczność.

Często to jeden dobry insight pozwala doznać olśnienia i umożliwia wprowadzenie do Twojej firmy innowacji. Naprawdę nie trzeba kombinować – sztuka tkwi w umiejętnym wykorzystaniu zasobów.

 

Czego możesz nauczyć się od inżyniera lotnictwa?

 

Kelly Johnson doszedł kiedyś do wniosku, że tworzenie skomplikowanych w naprawie samolotów, które zreperować można wyłącznie wykorzystując specjalistyczne narzędzia i posiadając specjalistyczną wiedzę jest dla producenta ogromnym kosztem.

Lepiej znaleźć sposób na to, aby najpopularniejsze usterki dało się zniwelować jak najprostszym zestawem narzędzi przez każdego mechanika dostępnego na lotnisku.

 

Co to oznacza dla Ciebie?

 

zasada kiss w copywritingu

 

Pamiętaj, że wszystko co robisz powinno być tworzone z myślą o końcowym odbiorcy. Upraszczanie tego, w jaki sposób prezentujesz ofertę (pamiętaj masz tylko 7 sekund), jak wygląda Twoja strona, czy jak przeprowadzona jest usługa sprawi, że ludzie będą z niej chętniej korzystać!

 

Skąd wiemy, że reguła KISS to rozwiązanie Twoich problemów?

 

Wiesz, jak ważne w projektowaniu są trendy i sygnały? (Jeśli nie, to już niebawem Ci o tym opowiemy!).

Jeden z najważniejszych i największych trendów na rok 2022 mówi, że

 

konsumenci intensywnie szukają poczucia kontroli

 

Rozszerzanie się dezinformacji, która utrudnia przeprowadzanie odpowiednich badań, a także niepewność finansowa sprawiają, że odbiorcy w produktach i usługach szukają przede wszystkim przejrzystości i elastyczności. Chcą mieć pewność, że produkty które wybierają odpowiadają ich indywidualnym potrzebom.

 

Jak Twoja marka/Twój produkt może odnaleźć się w tej rzeczywistości?

Jasne i proste wiadomości od marek, które są wolne od branżowego żargonu budują w potencjalnych Klientach poczucie zaufania. A od tego momentu już tylko krok dzieli ich od zakupu.

 

Reguła KISS w Twojej pracy

 

 

  1. Design Thinking
  • Jeśli nie możemy zrozumieć produktu, nie możemy go właściwie wykorzystać. Aby produkt/usługa zyskały maksymalny udział w rynku, to jak najszersza publiczność musi być w stanie je zrozumieć.
  • Odbiorcy nie interesuje jak mądry jest projektant i jak bardzo skomplikowany był proces projektowy – na końcu wszystko sprowadza się do użyteczności stworzonych rozwiązań.
  • Dodając funkcje, zawsze przetestuj je z prawdziwymi użytkownikami. Każda z funkcjonalności musi być odpowiedzią na prawdziwe potrzeby, a nie Twoim “widzimisię”

 

design thinking zasada kiss

 

  • Prostota pomoże Ci szybciej projektować, wdrażać i skalować zaprojektowane rozwiązania.
  • Ważne jest również, aby prostota nie zagrażała funkcjonalności ostatecznego projektu. Odbiorcy będą żyć z niewielką złożonością, jeśli poprawi to doświadczenia z użytkowania.

 

2. UX i webdesign

 

  • Użyteczność – najważniejszy priorytet w przypadku projektowania stron internetowych i aplikacji.
  • Używaj wykresów i diagramów tak często, jak to możliwe. Wizualna prezentacja pomysłów jest łatwiejsza do przetworzenia przez mózg.
  • Zadbaj o łatwość nawigacji – w dzisiejszych czasach forma podania informacji jest ważniejsza niż jej treść.
  • Nie wymyślaj koła na nowo. Proste menu w oczywistym miejscu, czy jasna strona z ciemnym tekstem, nie świadczą o tym, że nie masz polotu. Wręcz przeciwnie – Twoim najważniejszym zadaniem jest takie zaprezentować treści użytkownikowi, żeby zapoznanie się z nimi było jak najprostsze.
  • Czas użytkownika jest cenny! Unikaj rozwijania głębokiej nawigacji, która wymaga podejmowania zbyt wielu decyzji. Im prostsza i krótsza droga do zakupu, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownikowi starczy zapału, żeby ją przejść.
  • Testuj swoje rozwiązania – to, że wiesz w jaki sposób poruszać się po aplikacji, czy stronie wcale nie świadczy o tym, że Twój odbiorca również. A wystarczy tylko 5 osób, żeby znaleźć 85% ewentualnych problemów ze stroną.

 

badania UX

 

 

2. Copywriting

  • Unikaj branżowego żargonu. Nie przytłaczaj odbiorcy mnóstwem parametrów, których znaczenia i tak nie zrozumie.
  • Mów do potencjalnych klientów ich językiem – niedługo opowiemy Ci, jak szukać zwrotów którymi komunikuje się Twoja grupa odbiorców
  • Używaj konkretów. Szczegół zawsze daje wnioski natury ogólnej, nigdy odwrotnie. Gwarantujemy najwyższą jakość w najniższej cenie – super, to tak jak wszyscy
  • Stosuj język korzyści – pamiętaj, żeby teksty budować w oparciu nie tylko o cechy produktu, ale również o zalety i korzyści, które wynikają z nich dla potencjalnego Klienta (więcej o tym już niebawem).
  • Unikaj błędu logicznego idem per idem – szukaj jak najprostszych słów. Jeśli wyraz, którego użyjesz (np. komponent) może być opisany w prostszy sposób (np. część) to stawiaj na łatwiejszą wersję (oczywiście jeśli nie zmienia ona sensu Twojego przekazu)
  • przydatne narzędzie – JASNOPIS – pozwoli Ci sprawdzić, jak bardzo skomplikowany jest Twój tekst.

 

konkret sprzedaje

 


 

Reasumując, prostota jest kluczową zasadą projektowania.

Im coś jest łatwiejsze do zrozumienia i wykorzystania – tym większe prawdopodobieństwo, że zostanie kupione i wykorzystane.

Tak więc reguła KISS to must have, które należy zastosować w swojej pracy – bez względu na to, czy jesteś projektantem samolotów wojskowych czy producentem lodów.

To kolejny prosty sposób na wdrażanie kultury innowacji w Twojej organizacji. Co więcej, z biznesowego punktu widzenia to niemal doskonałe narzędzie, które pozwoli zredukować koszty prototypowania jak i samej produkcji.

Należy jednak pamiętać, aby nie upraszczać rzeczy w sposób, który zagraża ich funkcjonalności.

reguła kiss zastosowanie

 

Zresztą pamiętaj, kiedy być może największy projektant w historii oferuje Ci taką radę, to prawie na pewno jest to dobra rada.

Rozwiń potencjał

30 minutowa darmowa rozmowa, której celem jest poznanie bliżej Ciebie i Twojego biznesu. Konsultacja przeprowadzana jest przez dwóch ekspertów strategicznych. Przeanalizujemy obecną sytuację i określimy skuteczną strategię wzrostu. Z nami spojrzysz na swój biznes z zupełnie innej perspektywy.

Przekonaj się – w końcu nic Cię to nie kosztuje:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj: polityka prywatności.
Dzięki!

to był dobry pomysł – jesteś o krok od wielkiej zmiany!