Jak zbierać dużo dobrych leadów jak najtaniej?

Najbardziej treściwe kampanie to te, w których konwersja oznacza sprzedaż lub otrzymanie namiaru na potencjalnego Klienta (nie wszystko da się sprzedawać online). Nie zrozumcie nas źle – uważamy, że inne cele reklamowe jak np. budowanie świadomości o marce również są bardzo ważne. Jednak prowadzenie każdego biznesu sprowadza się do jego rentowności. A rentowność reklam najlepiej pokazują kampanie sprzedażowe lub te generujące leady – dziś krótko o tych drugich. 

 

Po co Ci kampania generująca leady?

 

Chociaż obecnie każdy biznes, aby działać skutecznie musi być widoczny online to nie wszystkie produkty, czy usługi da się sprzedać wyłącznie przez Internet.

Często przychodzą do Nas Klienci, którzy nie mają możliwości sprzedawania swoich produktów i usług zdalnie.

Może też zaliczasz się do tego grona?

Są to np:

  • punkty usługowe, które swoją działalność realizują stacjonarnie i nie chcą tworzyć sklepów internetowych, które pozwolą rezerwować ich usługi online
  • firmy działające w segmencie b2b, gdzie proces decyzyjny, a także sama konfiguracja produktu i usługi jest na tyle skomplikowana, że należy ją zrealizować w bezpośrednim kontakcie z handlowcem lub działem obsługi zamówień
  • producenci elementów tak customowych, że na obecną chwilę nie są w stanie sobie pozwolić na stworzenie rozwiązania, które pozwoli tworzyć i sprzedawać je wyłącznie online
  • ale także firmy zajmujące się produktami i usługami, które można sprzedawać online, szukające innych ścieżek pozyskiwania potencjalnych Klientów.

 

Dzięki kampanii generującej leady możesz otrzymać dane kontaktowe do osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą. Sprawny handlowiec i dobrze zaprojektowany proces obsługi takiego leada są kluczem do przemiany potencjalnych Klientów w tych bardziej realnych, których zakupy widać na miesięcznym zestawieniu finansowym firmy.

 

“Chcę zbierać kontakty do potencjalnych Klientów przez Internet”

 

No i super! Biznesowo ten pomysł na pewno się obroni. Teraz pozostaje zastanowić się, który sposób będzie dla Ciebie najlepszy i w co zainwestować.

Postaramy się w jak najprostszy sposób pokazać wady i zalety każdego z rozwiązań, jednak pamiętaj przed użyciem kampanii leadAds warto skonsultować się z agencją, gdyż każda reklama niewłaściwie stosowana zagraża Twojemu budżetowi.

Zresztą tak samo jak prowadzenie kont w social mediach, o czym więcej przeczytasz

TUTAJ

 

Kampania LeadAds na Facebooku

 

Co to jest?

Reklama pojawia się w feedzie, jako sponsorowana treść. Po kliknięciu w reklamę odbiorca zostaje przekierowany na formularz LeadAds, który wypełnia bez konieczności opuszczania serwisu. Po wypełnieniu, użytkownik może zostać przekierowany na stronę internetową firmy, a także otrzymać dodatkowe informacje o ofercie.

 

Jak wygląda?

 

Po kliknięciu w taką reklamę odbiorcy wyświetla się formularz, którego pola projektuje się w trakcie tworzenia reklamy.

 

 

Tak jak widzisz, taka kampania wygląda prawie jak standardowa reklama. Ale po kliknięciu otwiera się zgrabny formularz kontaktowy. Możesz zadać wszystkie pytania, które wiesz, że musisz zadać, aby zakwalifikować potencjalnych Klientów.

Zebrane dane kontaktowe zapisują się w centrum kontaktów na facebooku. Możesz go również zintergować z różnymi programami do procesowania leadów oraz swoim CRM (np. zapier)

 

Kampanie na konwersję i landing page

 

Co to jest?

To alternatywa kampanii prowadzonych przez Facebooka. Aby pozyskać kontakt do potencjalnego Klienta wysyłasz go na stronę docelową, która ma go zachęcić do wypełnienia formularza.

 

Jak wygląda / jak działa?

Jako cel kampanii wybierasz konwersję lub ruch i tworzysz reklamę, która ma na celu zachęcić odbiorców do kliknięcia i przejścia na stronę docelową (inaczej stronę lądowania – stąd nazwa landing page).

Wygląd strony docelowej może być różny – to temat na zupełnie inną opowieść. Niemniej jednak w kontekście stworzonej reklamy w mediach społecznościowych warto pamiętać o jednej rzeczy tzw. scent. W skrócie, ważne jest, aby reklama i strona internetowa miały podobne elementy. Jeśli na reklamie jest uśmiechnięta kobieta, to na stronie powitalnej też powinna być uśmiechnięta kobieta. Jeśli na reklamie jest napis “Najpiękniej zaprojektowany program do zarządzania czasem”, to na stronie internetowej powinien on być głównym hasłem. To właśnie standardowe podejście w takiej sytuacji.

 

LeadAds czy landing page – jak najlepiej pozyskiwać kontakty do potencjalnych Klientów?

 

Niestety czeka na Ciebie najpopularniejsza odpowiedź marketingowców “to zależy”.

I na tym mógłby skończyć się ten paragraf. Ale nie martw się – nie zostawimy Cię z tym nurtujacym pytaniem.

Najlepiej będzie porównać oba typy kampanii analizując ich poszczególne cechy.

 

Prawidłowość danych

Remis.

Z jednej strony dane w LeadAds są zaciągane automatycznie – dlatego powinny być prawidłowe. Niestety w prawdziwym świecie różnie z tym bywa. I chociaż podczas wpisywania danych na landing page można popełnić błąd, to jednak odbiorcy są uważni przy ich wprowadzaniu.

Świadomość zostawienia kontaktu

Landing Page.

To dość dziwny parametr, ale niektórzy Klienci na prawdę nie wiedzą, że zostawili dane kontaktowe w reklamie. I pomimo stosowania różnych technik (tworzenie odpowiedniego tekstu, czy nawet grafiki) nie wszyscy użytkownicy są tego świadomi. Dlatego niestety często późniejszy kontakt może przywołać wspomnienia działania typowego call center.

Koszt wdrożenia

Lead Ads.

Nie potrzebujesz strony lądowania, wystarczy konto reklamowe i zgrabnie skonfigurowana kampania z przekonującym copy i grafiką. Bardzo ważne jest również posiadanie polityki prywatności, która warunkuje w jaki sposób będziesz udostępniać i zarządzać zebranymi danymi (podczas tworzenia kampanii należy podać link do odpowiedniego miejsca w sieci).

Łatwość wdrożenia

Lead Ads.

Chociaż istnieje coraz więcej konfiguratorów do tworzenia landing page, to jednak mimo wszystko przygotowanie reklamy lead ads jest mniej absorbujące. Niemniej jednak przygotowanie i obsługę takiej kampanii warto zlecić agencji. Odpowiednie targetowanie i optymalizacja, a także zarządzanie pozyskanymi kontaktami to dużo pracy. Na Ciebie i Twój zespół i tak spadną dodatkowe obowiązki, czyli kontakt z uzyskanymi leadami (Nie pozwól im ostygnąć! Dopinaj sprzedaż jak tylko to możliwe) dlatego warto podzielić się pracą z agencją. Zresztą my wiemy, jak zrobić to najbardziej skutecznie.

Ilość pozyskiwanych kontaktów

Lead Ads.

Łatwiejsze wypełnienie i niższy próg wejścia, to więcej namiarów. Jeśli Twój produkt czy usługa są stosunkowo tanie lub powszechne, to warto postawić na ten rodzaj reklamy. Spośród wielu złowionych ryb na pewno większość skonwertuje.

Jakość pozyskanych kontaktów

Landing Page.

Aby zostawić namiar przez stronę www trzeba jednak się natrudzić i wykazać dozą zdeterminowania. Dlatego leady zdobyte przez stronę lądowania cechuje wyższa jakość, ale mniejszy wolumen. Rozwiązanie idealne dla usług/produktów bardziej specjalistycznych.

Lead Magnet

Remis.

Nasze dane, to jedna z cenniejszych rzeczy, które mamy. Musisz się przygotować, że ich pozyskanie nie będzie ani proste, ani tanie. Dlatego warto pomyśleć o wartości, którą Klient otrzyma wzamian za podzielenie się z Tobą swoimi personalnymi informacjami. Może rabat lub oferta specjalna? Albo ekspercka wiedza? Dostęp do przedsprzedaży? Im bardziej wartościowy lead magnet, tym niższy koszt pozyskania leada.

 

Czy jest możliwość, aby te różnice zniwelować i zacząć prowadzić kampanie, w których ilość i jakość będą szły w tym samym kierunku?

 

No pewnie, że tak!

Mamy na to kilka sposobów. Umów się na bezpłatną konsultację, a chętnie Ci o części z nich opowiemy.

 

Rozwiń potencjał

30 minutowa darmowa rozmowa, której celem jest poznanie bliżej Ciebie i Twojego biznesu. Konsultacja przeprowadzana jest przez dwóch ekspertów strategicznych. Przeanalizujemy obecną sytuację i określimy skuteczną strategię wzrostu. Z nami spojrzysz na swój biznes z zupełnie innej perspektywy.

Przekonaj się – w końcu nic Cię to nie kosztuje:

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj: polityka prywatności.
Dzięki!

to był dobry pomysł – jesteś o krok od wielkiej zmiany!